10-dages kuren

Basekur

Basiskuren på ti dage er designet til at genoprette kroppens naturlige balance. De fleste af os går rundt med ubalance vi ikke selv er opmærksomme på.

Derfor er det vigtigt at få kroppen i balance igen. Hvis du ikke har nogle alvorlige sygdomme, tager det kun ti dage at få kroppen i en meget bedre balance.
En 10-dages basekur renser kroppen for affaldsstoffer og opretter:
– Syre-basebalancen.
– Fedtbalancen.
– Sukkerbalancen.

Kan du bruge 10 dage af dit liv til at finde ud af, om en kostomlægning vil have en positiv effekt på dit helbred?

Du skal være opmærksom på at det er 10 dage uden: Kaffe, Kød, Alkohol, Energidrik, Alle produkter indeholdende hvidt sukker, f.eks. sodavand, kage is, slik mm.

Til gengæld bliver din krop let som en fjer og du får din energi tilbage – God fornøjelse

10-dages basekur:

I løbet ad dagen:

Ilt: Lav ti dybe vejrtrækninger 3 gange om dagen. Morgen, middag, aften.

Drikke: Vand eller vand med citron.
For personer mellem: 50-65 kg. 2 liter pr. dag.
65-75 kg. 2½ liter pr. dag.

75 kg. og over 3 liter pr. dag.

Drik også yogi-te. Der findes mange slags, som har forskellige positive virkninger.

Drik ren saft f.eks. æble, blåbær eller tranebær (ikke fra koncentrat).

Morgen: Havregryn + frugt

Havregryn med mandel/risdrik. Eller

Havregrød. Vand og havregryn varmes op kogepunktet og simre i 1-2 min. Kan spises med rosiner & kanel.

Frugt forslag: melon, banan, æble, pære, fersken, passionsfrugt, friske figner, kirsebær, jordbær, ananas, hindbær, brombær, mango, kærlighedsfrugt, granatæble, blommer, solbær, stikkelsbær, ribs, vindruer, rosiner, kokos.

Dette er IKKE en komplet liste, men blot forslag, og du skal ikke at spise alt sammen.

Frokost/aften: Rå grønsager + brune ris, bønner eller linser + dressing med sunde olier:

Grønsags forslag: avocado, agurk, tomat, broccoli (dampes let), blomkål (dampes let), artiskok, peberfrugt, aubergine, squash, spidskål, spinat, bladselleri, fennikel, jordskokker, asparges, løg, rødløg, porre, champignoner, rødbeder, pastinak, gulerødder, persillerod, knoldselleri, ærter.

brune ris, bønner, linser – skal tilberedes

Dette er IKKE en komplet liste, men blot forslag og man behøver ikke at Spise alt sammen.

Forslag til dressing med sunde olierVigtigt: pure arctic oil må ikke blændes med, da du ødelægger olien. Skal tilføjes til sidst.

Pesto: basilikum, pinjekerner, spinat, mineralsk atlanterhavssalt, samt gode olier; olivenolie, pure arctic oil. Kan også laves med: artiskokbunde (på dåse eller glas) rød peber. Blendes (dog ikke pure arctic oil).

Humus: 1 dåse kikærter, 3 tsk. tahin, saften af ½ citron, salt, hvidløg og Pure arctic oil. Blendes (dog ikke pure arctic oil).

Guacamole: Avocado, tomat, rød peber, Pure arctic oil, salt, hvidløg. Moses sammen med en gaffel.

Aften Snack:

Nødder: cashewnødder, macadamianødder, hasselnødder, valnødder eller mandler.

IKKE jordnødder.

Brug ikke almindelig salt men: Mineralsk atlanterhavssalt.

Tilskud:

Wheat Grass: 2 piller morgen og aften, eller 4 stk. morgen. Eller

Wheat Grass pulver ½ tsk. morgen og aften, eller 1 tsk. morgen.

(danner base i kroppen).

Pure arctic oil: Optimere omega 3 / fedt balancen (kan drikkes rent eller bruges i dressingerne)

Hvis du trænger til mere:

Smoothie: Cirka 2 dl rismælk, 1 banan, ca. 8 frosne jordbær, proteinpulver.

Du kan supplere med et godt proteinpulver, da du ikke får kød i de 10 dage, f.eks. E-fusion, eqology shake eller amino-complex valleproteinpulver.

Syre/base tabel:

Basefødevarer:

Grønne grønsager

Mandler

Blåbær

Broccoli

Kanel

Kokosnød

Hvidløg

Linser

Mango

Citron

Lime

Mineraler**

Løg

Hindbær

Vandmelon

Neutrale fødevarer:

Æbler

Bananer

Bønner

Havregryn

Rosiner

Brune ris

Jordbær

Syrefødevarer:

Kaffe

Kød

Mælkeprodukter

Hvede

Sukker

Alkohol

Appelsin

Ananas